Volkswagen Passat sedmé generace

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAutomobilka Volkswagen uvolnila první informace o sedmé generaci Passatu, která se právě představila v Paříži.  Sedmá generace je, oproti pouhých pět let vyráběné řadě B6, radikální modernizací modelu. Na voze se nejvíce změnila přední a zadní část vozu. Pryč jsou vykrojené spodní hrany všech světlometů, maska už nemá chromované orámování sahající až k nárazníku.

Je tvořena čtyřmi příčnými žebry, která jsou u světel zalomená. Na zádi vozu nastala největší změna na víku zavazadlového prostoru, to přišlo o výraznou odtokovou hranu. Celý design vozu působí usedleji a je pro mě docela zklamáním. Vnější rozměry zůstaly velmi podobné předchůdci. Délka je 4769 mm, šířka 1820 mm a 1474 mm je nový Passat vysoký. I v interiéru nalezneme pár novinek. Tvary palubní desky zůstaly skoro nezměněny. Nové jsou ale přístroje a úpravami prošla také středová konzola. Modernizace se nejvíce dotkla sedadel, ta byla překonstruována od základu vč. kvalitnějšího čalounění.  Luxusní prvek představuje příplatkové odvětrávání s masážní funkcí. Pod kapotou nového Passatu se objevují čtyři benzínové a tři naftové motory. Prioritou při jejich modernizaci bylo snížení spotřeby paliva.

Benzinové motory zastupují čtyřválce 1,4 TSI/90 kW, 1,8 TSI/118 kW, 2,0 TSI/155 kW a vidlicový šestiválec 3,6 l/220 kW. Turbodiesely jsou tři: 1,6 TDI/77 kW, 2,0 TDI/103 kW a 2,0 TDI/125kW ve dvou variantách: základní a ekologické Blue. Kromě této nabídky jsou ještě k dostání  zážehové přeplňované čtrnáctistovky EcoFuel se 110 kW a MultiFuel se 118 kW. První spaluje CNG a druhá jezdí na ethanol E85. K výše uvedeným možnostem výběru pohodu lze nakombinovat tři možnosti výbavy. Trendline, Comfortline a Highline. Nový Passat je vybaven většinou součastných asistenčních systémů jako jsou například funkce Stop/Start s rekuperací brzdné energie, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, nouzové brzdění ve městě City Emergency Braking, detekce únavy řidiče a spousta dalších. Nejsem si však jista, zda průměrný řidič je schopen všechny stoprocentně využít. Závěrem něco z historie výroby: za 37 let sériové výroby vzniklo přes 15 milionů Passatů šesti generací. V současné době se prodává ve více než stovce zemí. Ta sedmá se dostane k zákazníkům v polovině listopadu tohoto roku. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.