Author Archives: admin

Pomůžeme vám vybrat pojištění: ePojisteni.cz

Také se ztrácíte v nabídce jednotlivých pojišťoven?I když nabízejí stejné produkty, jejich sazebníky jsou různé a ceny ovlivňují odlišná kritéria. Které povinné ručení a havarijní pojištění bude nejvýhodnější pro Vás?

Proč využívat služeb ePojisteni.cz? Detailně se zajímáme o produkty všech pojišťoven nabízejících pojištění vozidel, tedy havarijní pojištění a povinné ručení. Máme přehled o všech cenách na trhu a jsme si jisti, že Vám nejen skvěle poradíme, ale také pro Vás sjednáme to nejlevnější povinné ručení. Je třeba si uvědomit, že to, co je cenově výhodné pro jednoho motoristu, nemusí vyhovovat motoristovi jinému. My vám najdeme produkt šitý na míru. Skutečně je pojištění u té či oné pojišťovny pro vás tak výhodné, jak slibuje? Máte čas srovnávat všechny pojišťovny a učit se orientovat v pojištěních? My to uděláme za Vás, ale hlavně Vám díky našim exkluzivním smlouvám s jednotlivými pojišťovnami nabídneme ty nejvýhodnější sazby na trhu s pojištěním vozidel. Epojisteni.cz má ve svém týmu jak mladé, tak zkušené specialisty, kteří získávají neustále aktuální informace o pojištění vozidel. S námi máte jistotu, že nezávisle a skutečně objektivně zhodnotíme výhody a nevýhody konkrétních produktů, a vybereme pro Vás to nejlepší, protože:  to je naše práce.

Black Box pro Auta

S T-OKO ADR3000 Eurice představuje drive-rekordér s dvěma kamerami, GPS přijímačem, mikrofónem a rekordérem pro automobilové aplikace fungující na principu černé skříňky v letadle. Kompaktní jednotka se skládá ze dvou VGA kamer s úhelem obrazu 163 ° / 170 ° pro přední a vnitřní pohled.

Stejně jako černé skříňky v letadle zároveň zaznamenává video a audio data  při frekvenci 10/10 snímků za sekundu na SD paměťové karty. Jakmile dojde k nečekané události, jako jsou nehody, náhlé zrychlení nebo prudké zpomalení a daný limit byl překročen, nebo dojde k aktivaci ručního nouzového tlačítka aktivuje se zaznam údajů. Automaticky zaznamenává T-OKO jednu až tři minuty před a jednu minutu po události na SD kartu.

S pomocí T-EYE-Player softwaru mohou být zaznamenány parametry, jako je rychlost, rychlost vozidla pro analýzy nehod. V-Drive rekordér zaznamenává video a audio data z čelního pohledu a interiéru vozidla v nekonečné smyčce. Až osmdesát minut je možné zaznamenat na dodávané 2-GB karty. Náklady na zařízení jsou vyčísleny na 399 Euro. Tento balíček obsahuje Windows PC software pro simultánní zobrazování GPS a video dat, stejně jako infračervený modul, který v noci slouží k záznamu kamery v interiéru vozidla. Systém tak může posloužit při analýze nehod pro policii nebo pro bezpečnostní služby.

VW Bio-bug

Volkswagen-Bio-Bug-540x337Po britském Bristolu jezdí na první pohled úplně obyčejný Volkswagen New Beetle Cabrio. Ale zdání klame a polepy „Powered By Your Waste“ nelžou. Tento New Beetle jezdí totiž na bioplyn z lidských exkrementů.  Za přestavbou Beetlu stojí britská firma GENeco, která se zabývá zpracováním odpadu. Její Bio-Bug má pod kapotou úplně běžný dvoulitrový motor, který spaluje bezolovnatý benzin, ale po zahřátí na optimální teplotu přepíná automaticky na bioplyn.

Podle vedení společnosti nemá použití tohoto ekologického paliva žádný vliv na výkon vozu.  Ten je srovnatelný s konvenčními automobily podobné velikosti. Biologický Brouk dosahuje rychlosti 183 km/h. O tom, jak přesně zařízení funguje, se ale firma nezmiňuje. Dá se jen spekulovat, o tom, že se systém nebude příliš lišit od systémů, které používají výrobci pro vozidla s pohonem na zemní plyn. Jeden metr krychlový lidských zdrojů má vystačit na ujetí asi 8,5 km. Jisté je, že tento zdroj energie je nevyčerpatelný a na naší planetě ho bude vždy dostatek. Na druhou stranu jsou zde na zamyšlení další souvislosti. Zatím není jasné, kolik výroba bioplynu z lidských exkrementů bude stát a jaké další zdroje budou k výrobě potřeba, takže je docela pravděpodobné, že nepůjde o zrovna levný způsob získávání energie pro pohon vozů.

Digitální vývoj dveří automobilu

Dnes již inženýři vyvíjejí automobily a to především s využitím počítačů. Za dvě desetiletí si digitální produkty nalezli své místo u každého výrobce vozidle. Výzkumný tým ze společnosti Fraunhofer nyní představil nové postupy, které doplňují tuto metodu. A odezva z automobilového průmyslu je pozitivní.

Při vývoji moderních automobilů tato metoda umožňuje vyřešit řadu problémů. Teprve poté může být postaven prototyp nového vozidla. Nové softwarové řešení pro vývojové specialisty usnadňuje tvorbu experimentálních modelů automobilů na počítači s interakcí mezi mechaniky, elektroniky a simulačním softwarem. Je tak možné poprvé využít souhru různých technických úseků při vývoji.

Příklad: Pokud je při elektrickém ovládání oken nalezena chyba. Může mít mnoho příčin. Často se jedná o spolupráci jednotlivých složek. Například elektroniky nebo software. Je možné provést simulaci a závadu odstranit ve fázi vývoje produktu. Pravděpodobnost fungování v hotovém vozidle bude výrazně výšší. Budoucí vývoj proto bude mnohem rychlejší, levnější a lépe realizovatelný.

Shelby GT 500

shelbygt500Automobilka Ford Motor Company oznámila, že roční produkce Shelby GT 500 pro modelový rok 2011 bude omezena jen na 5500 kusů vozů a to za účelem zachování exkluzivity tohoto výkonného modelu.  Shelby GT 500 dostalo pro modelový rok 2011 zcela nový hliníkový kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,4 litru s průměrnou spotřebou 15,7 l/100km, ale i tak, v době krize, je o tento vůz obrovský zájem.

Automobilka, tak může slavit úspěch. Vůz bude vyráběn ve třech karosářských verzích: kupé, convertible a poprvé se nám také představí ve verzi kupé s prosklenou střechou. V současnosti je zákazníky závazně objednáno více jak 3300 vozů. GT 500 je standardně vybaveno elektrickým posilovačem řízení EPAS (Electric Power Assist Steering). Budoucí majitelé Shelby GT 500, ale také utrácejí za příplatkovou výbavu v podobě navigačních systémů a příplatkem za verzi se skleněnou střechou.

Více než 68 procent budoucích majitelů Shelby GT 500 si svůj vůz objednalo s novým SVT Performance paketem. Jeho součástí jsou pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperCar G včetně odlehčených devatenáctipalcových disků. Na voze se objeví tužší pružiny, které mimo jiné pošlou Shelby GT 500 o 11mm níže k zemi vpředu a o 8mm vzadu. Mustang má také o 12% tužší karoserii a sníženou hladinu hluku. V rámci tohoto paketu je upraveno i chlazení brzd, brzdový a spojkový pedál. My běžní smrtelníci si asi můžeme nechat o tomto exkluzivním autíčku jen zdát, ale i sny se někdy plní.

Mini Countryman WRC

P90064536Automobilka Mini potvrdila, že se vrací do Mistrovství světa automobilových soutěží. V roce 2011 vstoupí do seriálu FIA WRC (World Rally Championship). Sezóna 2012 by měla být prvním plnohodnotným účinkováním v této nejvyšší automobilové soutěži. Vstupem do světa WRC hodlá Mini navázat na svoji tradici v úspěších, které mělo v šedesátých letech, kde slavil Mini Cooper S triumfy v Rallye Monte Carlo po několik let.

Automobilka do světového šampionátu nasadí soutěžní vůz postavený na základě sériového modelu Mini Countryman, na kterém spolupracuje se společností Prodrive. Srdcem soutěžního Mini Countryman WRC je čtyřválec o objemu 1,6 litru od BMW Motorsport, který je přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll a vybavený přímým vstřikováním paliva. Vůz odpovídá požadavkům třídy Super2000, které umožňují startovat automobilům s přeplňovanými motory do objemu 1600 ccm a s pohonem všech kol. První zkušební jízdy vozu Mini Countryman WRC se plánují už na podzim tohoto roku. Prodrive společně s automobilkou pracují na vývoji soutěžního Mini Countryman WRC již od počátku roku 2009. Doufejme, že se máme na co těšit a závodní Mini nám nabídne zajímavou podívanou.

Motocykl 2008: ceny nových motorek klesají

FDV218ff6_175538_733583Ceny nových motocyklů na českém trhu několik posledních let trvale klesají. Za poslední rok se podle odhadů prodejců na výstavě Motocykl snížily o pět až deset procent.Důvodem je silná konkurence i koruna posilující vůči euru i dolaru. “Ke snižování cen nás vedla i potřeba vyrovnat se cenám šedých dovozců,” uvedl ředitel společnosti Suzamoto Jakub Šebesta. Prodej nových motocyklů loni vzrostl o čtvrtinu na téměř 25 000 strojů. To podle Pavla Tunkla ze Svazu dovozců automobilů svědčí o rostoucí životní úrovni obyvatel ČR.

Zároveň si lidé ze zahraničí dovezli přes 19 000 ojetin. Podle mluvčího motocyklové sekce společnosti Honda ČR Petra Hubáčka bude rostoucí zájem o motocykly pokračovat i v letošním roce. Letošní trendy nechtěl předjímat. “Loni jsme prodali nejvíce nahatých silničních motocyklů, tedy strojů bez kapotáže a motocyklů do 125 ccm včetně skútrů. Největší nárůsty jsme vedle nahatých motorek zaznamenali u velkých skútrů a customů,” dodal. Možné letošní trendy každoročně naznačuje právě výstava Motocykl v pražských Holešovicích.

Na té letošní například domácí Jawa představila homologovanou verzi čtyřtaktní dvěstěpadesátky nahrazující populární dvoutakt 350 ccm, který se kvůli neplnění emisních limitů nesmí v Evropě prodávat. Jawa chce podle Jaroslava Prudkého z obchodního oddělení motocykl s kapalinou chlazeným dvouválcem prodávat nejen v ČR, ale i v Rusku a na dalších trzích. Letošní novinkou pak má být i Jawa 650 Style v provedení s postranním vozíkem Velorex. Honda na svém stánku představila novou supersportovní CBR 1000RR Fireblade, nové enduro Transalp XL700V, naháč CBF600F nebo custom VT750 Shadow. BMW vsadila na novinku v podobě endura

BMW Concept 6 Series Coupé

Bmw-M-Concept-3-lgAutomobilka BMW na letošním pařížském autosalonu představila koncept 2+2 místného dvoudveřového automobilu, který by měl být nástupcem stávající řady 6. Současné kupé BMW řady 6 mělo svou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2003 a tak nyní už je čas na obměnu.

Nový model je protazím představován pouze jako koncept, ale podle zvyklostí mnichovské automobilky můžeme očekávat, že sériové provedení se již příliš lišit nebude. Vzhled nového Concept 6 Series Coupé je inspirován klasickými velkými kupé ze sedmdesátých let. Design má odkazovat na oblíbenou první generaci řady 6 z let 1976 až 1989 a starší modely jakou jsou 3.0 CSL a 3.0 CSi, ale zároveň s tím zkombinovat aktuální desénový styl současné řady 5, který je u zákazníků velmi oblíbený. Zásadní novinkou jsou hlavní světlomety. Poprvé jsou kompletně složeny ze světelných diod. Základ tvoří dvě dvojice kruhů na každé straně, v jejichž středech jsou potkávací a dálková diodová světla doplněné funkcí adaptivního natáčení. Tyto hlavní světlomety jsou doplněny pásem diod ve spodní části hlavních světel, ten má funkci směrovek. Další samostatné pásy ve spodní části nárazníku slouží jako mlhovky. Zadní světla jsou ve tvaru písmene L a obsahují moderní trubicové diody. Zásadní změnou v interiéru je natočení střední části palubní desky směrem k řidiči, tak jak tomu bylo vždy u BMW, před tím než nastoupil Chris Bangle. O pohonu, ukrytém pod karoserií, automobilka taktně mlčí. Sériové provedení by mělo dostat komponenty podvozku a pohonné jednotky z řad 5 a 7. Nové coupé řady 6 by se mělo na trhu objevit na jaře příštího roku. Už se na něj těšíme…

Obdobný M-paket je také připraven pro

Součástí paketu jsou osmnáctipalcová kola s dvojitými paprsky. V interiéru lze M-paket doplnit sportovními sedadly samozřejmě s logem M divize, sportovní kůží potaženým volantem a také sportovní „emkovou“ řadičku. Obdobný M-paket je také připraven pro nejnovější model BMW X3. Jízdní vlastnosti X3 zlepší systém Performance Control. Verze X3 xDrive35i zkombinuje sportovní paket s variabilním sportovním řízením a automatickou převodovkou. Větší modely této řady, X5 M a X6 M, bude možno nově vybavit systémem ConnectedDrive. Ten umožní propojit mobilní telefon nebo hudební přehrávač s palubním systémem iDrive.

S tímto navigačním systémem pak lze využívat také kancelářské funkce, jako jsou například SMS nebo e-mail. Ani luxusní limuzíny této automobilky nezůstávají pozadu a pro své majitele připravili novou exkluzivní příplatkovou výbavu BMW Individual. Pro BMW ActiveHybrid 7 je nově dostupný chladící box. Pro všechny verze řady 5 a 7 budou od září dostupná sportovní sedadla. Všechny nové doplňky z dílny M divize jsou určitě velmi kvalitní a vylepší jak jízdní vlastnosti vozu, tak jeho vzhled, ale nevím, zda něco tak dokonalého jako je M3, je potřeba ještě vylepšovat?…To už je na posouzení každého jednotlivce.

Yamaha MT-01: dvouválcový rottweiler

265_47bd93a16e46aMT-01 na lidi působí jako rozzlobený rottweiler, mají z ní už od pohledu respekt. Byla na nás takhle bestie hodná? Poklidná ulice v okrajové části města byla zahalena do ranní mlhy. Pár lidí šlo na autobus, který je odveze do práce. Sem tam zašvitoří první ptáček a na východě začíná pomalu svítat… „Prásk. Prásk,“ a ozve se basové dunění.

Lidé stojící na zastávce obracejí oči k nebi s otázkou, zda bude opět pršet. Hromobití se blíží, bouřka co nevidět začne. Ptáčkové ztichli. Najednou se z obřího rachotu z mlhy vyvalí monstrózní stroj, projede okolo vystrašených občanů a mizí směrem k městuAno, i tak by se mohla prezentovat Yamaha MT-01. Je to vynikající motocykl, svým designem doslova praští do očí každému a zvukem si už přitáhne úplně všechny. Yamaha není žádným nováčkem s koncepcí kompaktního motocyklu a velkého motor do V. První svého druhu byl model V-Max s vidlicovým čtyřválcem o objemu 1 200 kubíků, poté následovala umírněnější jedenáctistovka Bulldog s agregátem V-Twin.

Čas pokročil a V-Max se přestal vyrábět. Model Bulldog byl zaměřen na jinou skupinu zákazníků a nenaplnil přání nové generace V-Maxe. Yahama vyslyšela hlas lidu a z konceptu představeného v roce v roce 1999 na tokijském motosalonu byla s minimálními úpravami poskládala monstrózní MT-01. Nicméně z továrny prosakují informace, že by se na trhu co nevidět přeci jen mohla objevit druhá generace modelu V-Max a první fotky naznačují, že půjde opět o bestiální stroj. Představení Yamahy MT-01 Monstrózní vzhled stroje spolu s precizním zpracováním dělá z MT-01 neodolatelný kousek. Netradičně tvarované přední světlo má dobře řešené parkovací světlo, které světlomet podsvítí a vytvoří pouze jeho obrys. Podobný prvek je vidět u vozů automobilky BMW. Pěkným doplňkem je i zpracování plastového miništítku mezi předním světlem a budíkem. Masivní přední otočená vidlice o průměru 43 mm a dva velké kotouče s radiálními třmeny patří do řady prvků, které pocházejí ze supersportu YZF-R1 (2004).